Η “διαμάχη” Facebook Ads και Google AdWords συνεχίζεται από το προηγούμενο σχετικό post μας με θέμα Ενεργητικός VS Παθητικός χρήστης. Στο άρθρο αυτό θα δούμε αναλυτικά τα δεδομένα που χρησιμοποιεί η κάθε υπηρεσία για να καταχωρήσει τους χρήστες σε τοποθεσίες και πώς μπορούμε αυτές να τις ενσωματώσουμε στις καμπάνιες μας.
FB Τοποθεσία
Το Facebook καταγράφει την τοποθεσία κάθε χρήστη από 4 πηγές:
- Την τοποθεσία κατοικίας που έχει δηλωθεί
- Τα checkin / gps τηλεφώνου, εφόσον οι υπηρεσίες τοποθεσίας είναι ενεργοποιημένες
- Την τοποθεσία των φίλων μας, κι έτσι αυτόματα κατηγοριοποιεί τον χρήστη που δεν έχει δηλώσει τοποθεσία.
- Την IP διεύθυνση
Αυτό επιτρέπει μία στόχευση χρηστών βάσει τοποθεσίας με πολύ μεγάλη ακρίβεια.
Google Τοποθεσία
Σε αντίθεση, η Google ανιχνεύει την τοποθεσία χρήστη μέσω:
- Της IP διεύθυνσης
- Του GPS της φορητής συσκευής, εφόσον οι υπηρεσίες τοποθεσίας είναι ενεργοποιημένες
- Το ιστορικό πρόσφατων τοποθεσιών
- Το πρόσφατο ιστορικό αναζητήσεων
Στη Google η στόχευση γίνεται κυρίως βάσει IP διεύθυνσης. Δυστυχώς, η χαρτογράφηση των IP στην Ελλάδα δεν είναι αξιόπιστη κι έτσι οι καμπάνιες που τρέχουν στο δίκτυο της Google δεν έχουν εγγυημένη γεωγραφική στόχευση. Αυτό θα αλλάζει συνεχώς προς το καλύτερο μέσω της χρήσης των κινητών μας τηλεφώνων, όπου η τοποθεσία μας εντοπίζεται με μεγάλη ακρίβεια μέσω του GPS.
Σήμερα όμως, αν θέλουμε να στοχεύσουμε χρήστες με απόλυτη γεωγραφική ακρίβεια χρησιμοποιούμε τα Facebook Ads για αξιόπιστα αποτελέσματα.
Τι γεωγραφικές καμπάνιες μπορούν να τρέξουν στο FB;
Καμπάνιες που θα μπορούσαμε να τρέξουμε στο Facebook με γεωγραφική στόχευση είναι:
- Καμπάνιες με στόχευση συγκεκριμένη πόλη
- Καμπάνιες με στόχευση συγκεκριμένη πόλη και μια χιλιομετρική απόσταση γύρω από αυτήν
- Καμπάνιες με χιλιομετρική στόχευση γύρω από το μαγαζί μας, εφόσον η σελίδα μας ανήκει στην κατηγορία “local business” (τοπική επιχείρηση με διεύθυνση και χάρτη στις πληροφορίες)
- Καμπάνιες με μία επιθυμητή τοποθεσία και γύρω από αυτήν, με ελάχιστη ακτίνα το 1χλμ.
Η κατηγοριοποίηση των χρηστών αυτών γίνεται με τα παρακάτω 3 κριτήρια:
- Έχουν δηλώσει στο προφίλ τους τόπο κατοικίας
- Το Facebook τους κατέγραψε πρόσφατα στην τοποθεσία που θέλουμε να στοχεύσουμε
- Το Facebook τους κατέγραψε πρόσφατα στην τοποθεσία που θέλουμε να στοχεύσουμε και ο τόπος κατοικίας τους είναι τουλάχιστον 100χλμ μακρυά
Άρα, στο Facebook μπορούμε να στοχεύσουμε χρήστες με ένα συνδυασμό κριτηρίων όπως για παράδειγμα:
Άνδρας, ηλικίας 25-30, που βρίσκεται στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, μιλάει γαλλικά και του αρέσουν τα γρήγορα αυτοκίνητα!
Σε επικοινωνία που είχαμε πρόσφατα με τη Google μάθαμε πως δουλεύουν το κομμάτι της γεωγραφικής στόχευσης. Μέχρι και σήμερα όμως δεν έχουμε κάποιο σίγουρο αποτέλεσμα που θα μας έκανε να προτιμήσουμε τη Google έναντι του Facebook για location aware διαφημιστικά μηνύματα στην Ελλάδα.
Χρησιμοποιείς την γεωγραφική στόχευση στις καμπάνιες σου; Θέλουμε να ακούσουμε και τη δική σου άποψη!