Η εταιρική ιστοσελίδα σου αποτελεί το πρώτο σημείο επαφής με έναν υποψήφιο πελάτη και καθορίζει σε σημαντικό βαθμό την πρώτη εντύπωση που αυτός αποκομίζει για την επιχείρησή σου.
Γι’ αυτό και κάθε απόφαση που θα πάρεις για τον ανασχεδιασμό της ιστοσελίδας σου, θα πρέπει να βασίζεται σε προσεκτικό σχεδιασμό, συγκεκριμένο πλάνο και ακριβή γνώση του τι, πώς και γιατί χρειάζεται ανακατασκευή.
Ας δούμε μαζί 5 από τους πιο σημαντικούς λόγους για να ανασχεδιάσεις την ιστοσελίδα σου, ώστε να αυξήσεις την απόδοσή της και κατ’ επέκταση την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σου.
1. Η σελίδα σου δεν είναι συμβατή με κινητά & tablets
Ανάλογα με τον κλάδο της επιχείρησής σου, το site σου δέχεται από 20% έως 50% της επισκεψιμότητας του από κινητές συσκευές.
Εάν η ιστοσελίδα σου δεν είναι responsive, οι πιθανότητες να χάσεις επισκέπτες, ενδεχομένως ακόμη και πελάτες, είναι πολλές. Η εμπειρία του χρήστη (user experience) αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για το πώς οι χρήστες κινητών συσκευών θα αλληλεπιδράσουν με μια ιστοσελίδα.
Είναι η ιστοσελίδα σου φιλική προς τα κινητά;
Πλέον, τα πιο εξελιγμένα websites είναι δομημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να αναδιαμορφώνονται ανάλογα με τη συσκευή που χρησιμοποιεί ο χρήστης (desktop, laptop, smartphone, tablet κ.λ.π.).
Ο πιο απλός τρόπος για να καταλάβεις εάν η σελίδα σου είναι responsive, είναι να δοκιμάσεις να συνδεθείς σε αυτήν από διαφορετικές συσκευές.
Επιπλέον, η Google διαθέτει ένα online tool, που αναλύει τη φιλικότητα ενός website προς τις κινητές συσκευές. Χρησιμοποίησε το για να ελέγξεις αν η ιστοσελίδα σου είναι mobile friendly.
Διάβασε γιατί το site σου είναι σημαντικό να είναι κατάλληλο για κινητές συσκευές
2. Οι ανταγωνιστές σου προχώρησαν στον επανασχεδιασμό της σελίδας τους
Προφανώς, δεν χρειάζεται να ανασχεδιάζεις το website σου κάθε φορά που ένας από τους ανταγωνιστές σου αλλάζει τη δική του ιστοσελίδα. Εάν όμως έχεις διαπιστώσει ότι η κατάταξη των ιστοσελίδων των ανταγωνιστών σου στις μηχανές αναζήτησης βελτιώνεται, ενώ, ταυτόχρονα, η δική σου σελίδα «υποχωρεί» σε χαμηλότερες θέσεις, τότε η ανανέωση του website σου κρίνεται απαραίτητη.
Δοκίμασε να περιηγηθείς στο website ενός ανταγωνιστή σου.
Εάν συνειδητοποιήσεις ότι η ιστοσελίδα του ικανοποιεί τις ανάγκες των επισκεπτών της με καλύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο απ’ ότι η δική σου, τότε έχεις την επιβεβαίωση που χρειάζεσαι για να προχωρήσεις στον επανασχεδιασμό του εταιρικού website σου.
3. Δεν έχεις τα αποτελέσματα που θέλεις
Εάν δεν είσαι ευχαριστημένος με τα αποτελέσματα και την απόδοση της ιστοσελίδας σου, ο ανασχεδιασμός αποτελεί μονόδρομο. Εξετάζοντας τα ποσοστά μετατροπών του website σου (conversion rates) ανά μήνα για τα τελευταία έτη ή μήνες, θα μπορέσεις να αποκτήσεις σαφή εικόνα για το πόσο σε βοηθάει το site σου στο να μετατρέψεις τους επισκέπτες σε πελάτες.
- Υπάρχουν στην ιστοσελίδα σου αρκετά “calls to action”, τοποθετημένα σε εμφανή σημεία, που ωθούν τον επισκέπτη σε κάποια ενέργεια που θα σε ωφελήσει (π.χ. “Επικοινώνησε μαζί μας”);
- Είναι οι σελίδες της ιστοσελίδας σου λεκτικά και οπτικά βελτιστοποιημένες, ώστε να παρακινούν τους επισκέπτες σου να μάθουν περισσότερα για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρεις;
- Μήπως το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου δεν είναι σωστά διαμορφωμένο με αποτέλεσμα να κουράζει τον επισκέπτη;
- Είναι το website σου αντιπροσωπευτικό των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρεις; Ταιριάζει στο προφίλ και το ύφος της εταιρείας σου;
Επομένως, θα πρέπει να εξακριβώσεις εάν η ιστοσελίδα σου περιγράφει με σαφήνεια και λεπτομέρεια τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρει η επιχείρησή σου και απαντά σε όλες τις ενδεχόμενες απορίες ενός υποψήφιου πελάτη, παρέχοντας του, τελικά, μια θετική εμπειρία χρήστη.
4. To website σου είναι απλά παλιό
Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, μαζί της εξελίσσονται και οι απαιτήσεις των καταναλωτών και των χρηστών του internet. Τα στατικά websites με απλό κείμενο και ελάχιστες φωτογραφίες αποτελούν παρελθόν για τον κόσμο του διαδικτύου.
Επίσης, η χρήση ξεπερασμένων τεχνολογιών, όπως flash, auto-play και μουσική υπόκρουση, αφενός παρέχει μια αρνητική εμπειρία στον επισκέπτη, αφετέρου δεν είναι φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης, κάτι που μπορεί να οδηγήσει την ιστοσελίδα σου σε χαμηλή επισκεψιμότητα και χαμηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Εάν, λοιπόν, ανήκεις στην κατηγορία αυτών που δεν έχουν ανανεώσει το website τους μέσα στην τελευταία τετραετία, ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσεις.
5. Βρίσκεσαι χαμηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης
Οι μηχανές αναζήτησης, με κυρίαρχη την Google, προχωρούν συχνά σε αλλαγές στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούν για να «σερβίρουν» τα αποτελέσματα, όταν κάποιος χρήστης πραγματοποιεί μια αναζήτηση.
Οι αλλαγές που εφαρμόστηκαν τον τελευταίο χρόνο, δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε παράγοντες όπως η παρουσία μιας επιχείρησης στα social media, οι κριτικές που λαμβάνει από τους χρήστες και η σελίδα προορισμού όπου «προσγειώνεται» ένας επισκέπτης, όταν κάνει click στο αποτέλεσμα της μηχανής αναζήτησης.
Ο σωστός ανασχεδιασμός μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη
Ο ανασχεδιασμός της ιστοσελίδας σου, εφόσον ακολουθεί τις κατάλληλες προδιαγραφές, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη κατάταξή της στα αποτελέσματα αναζήτησης, αποτελώντας ένα «σκαλοπάτι» για την επίτευξη των εταιρικών στόχων σου.
Πόσες φορές επισκέφθηκες μια ιστοσελίδα η οποία σου παρείχε μια πραγματικά θετική εμπειρία χρήστη, τόσο από αισθητική, όσο και από λειτουργική άποψη;
Πιστεύεις ότι το δικό σου website προσφέρει μια αντίστοιχα θετική εμπειρία στους επισκέπτες του;
Ένα καλαίσθητο και λειτουργικό website, φιλικό προς το χρήστη και τις κινητές συσκευές, αλλά και τις μηχανές αναζήτησης, είναι απαραίτητο στο σύγχρονο digital περιβάλλον και αποτελεί προϋπόθεση για την επιτυχία μίας digital marketing στρατηγικής.
Αν η δική σου ιστοσελίδα δεν πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις, οι εξειδικευμένοι σύμβουλοι της WebTarget μπορούν να σε καθοδηγήσουν σωστά, αναλαμβάνοντας τη δημιουργία της εταιρικής ιστοσελίδας σου, για να αποκτήσεις ένα καλαίσθητο, λειτουργικό και αποδοτικό website που θα βοηθήσει σημαντικά την ίδια την επιχείρησή σου να αναπτυχθεί.