10 Ιουνίου 2016 webtarget

ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΤΕ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ GOOGLE

Οι τοπικές αναζητήσεις είναι εντελώς διαφορετικές από τις αναζητήσεις που γίνονται καθημερινά στη Google.

Αυτό διαφοροποιεί σε μεγάλο βαθμό το τοπικό SEO από το παραδοσιακό, κλασσικό SEO όπως το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Κάποιες αγορές και επαγγέλματα εξαρτώνται αποκλειστικά από τον τοπικό SEO για να μπορέσουν να λειτουργήσουν και να βρούνε νέους πελάτες αφού οι αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης έχουν ξεπεράσει την τρόπο σύστασης από στόμα σε στόμα.

Άμα είστε και εσείς ένας επαγγελματίας από αυτούς που εξαρτάστε άμεσα από το τοπικό SEO, τότε θα πρέπει να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο.

Τι είναι το τοπικό SEO;

Το τοπικό SEO είναι να αποκτήσετε υποψήφιους πελάτες και επισκέπτες από την τοπική σας αγορά οι οποίοι κάνουν τοπικές αναζητήσεις στην Google και στις άλλες μηχανές αναζήτησης.

Προσωπικά θα αναφερθώ στη Google η οποία έχει αναγάγει το τοπικό SEO σε επιστήμη ειδικά μετά από το Pigeon Update που εισήχθηκε τον Ιούλιο του 2014 για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες αναζήτησης της τοπικής αγοράς.

Οι τοπικές αναζητήσεις με την άνοδο της χρήσης του ίντερνετ έχουν πολλαπλασιαστεί και ολοένα και περισσότεροι χρήστες του ίντερνετ αναζητάνε υπηρεσίες και προϊόντα στην τοπική αγορά.

Μάλιστα μερικές κατηγορίες επαγγελματιών και καταστημάτων δουλεύουν αποκλειστικά με το τοπικό SEO, πράγμα που τους καθιστά 100% εξαρτημένους από αυτό.

Το τοπικό SEO μπορεί να το δείτε πολλές φορές να αναφέρεται και ως local SEO ή γεωγραφικό SEO

Γνωστοποιήστε το NAP σας!

Αρχικά θα πρέπει να γνωστοποιήσουμε το NAP μας στην ιστοσελίδα μας ή στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα για να μπορέσουν να μας εντοπίσουν οι αράχνες των μηχανών αναζήτησης. Το θέμα τώρα είναι ποιο είναι το NAP;

Το NAP σημαίνει τα τρία παρακάτω πράγματα:

  • Name όπου το όνομα της επιχείρησης σας
  • Address όπου η διεύθυνση λειτουργίας σας
  • Phone Number και ο αριθμός επικοινωνίας για πελάτες

Το κλειδί της επιτυχίας είναι η συνέπεια και η συνοχή. Η χρήση του NAP θα πρέπει να είναι καθολική εάν στοχεύουμε αποκλειστικά και μόνο στο τοπικό SEO και θα πρέπει να το συμπεριλάβουμε σε όλες τις σελίδες ή στο sidebar ή στο υποσέλιδο της ιστοσελίδας μας.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Όταν λέμε συνοχή στο NAP εννοούμε ότι θα πρέπει το NAP μας να είναι παντού το ίδιο ασχέτως άμα μας δίνει backlink πίσω στο site γιατί έτσι η Google καταλαβαίνει ότι πρόκειται για την ίδια επιχείρηση και μας πιάνει το NAP σαν backlink ως citation ή παραπομπή.

Προσωπικά δεν το έχω εξετάσει ακόμα, αλλά οι κύκλοι του SEO και του local SEO ανά τον κόσμο το προτείνουν.

Η μορφή του NAP και των στοιχείων επικοινωνίας θα πρέπει να είναι η ίδια και δεν θα πρέπει να παίζουμε με τα τηλέφωνα και τις διευθύνσεις.

Αυτό μας βοηθάει στο να αυξήσουμε την ορατότητα του brand name μας σε όλες τις μηχανές αναζήτησης.

Local On-Page SEO Factors

Οι τοπικοί παράγοντες SEO είναι λίγο διαφορετικοί από τους κανονικούς παράγοντες SEO, αλλά και πάλι οι βασικές αρχές SEO είναι ίδιες καθώς και όλη η φιλοσοφία βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας σας.

ts1

Σύμφωνα με το έγκυρο site ΜΟΖ οι τοπικοί παράγοντες αναζήτησης χωρίζονται στις παρακάτω μεγάλες κατηγορίες όπως και θα δείτε και στο γραφικό από πάνω:

  • My Business Signals
  • External Local Signals
  • On Page Signals
  • Link Signals
  • Review Signals
  • Social Signals
  • Behavioral Signals
  • Personalization

Θα πρέπει όμως να έχουμε κατά νου μας ότι αυτοί ο τοπικοί παράγοντες αναζήτησης, δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα από την Google, αλλά ότι αποτελούν μόνο εικασίες με βάση δοκιμές και θετικά ή αρνητικά αποτελέσματα από ιστοσελίδες που ήδη κυριαρχούν στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης των μηχανών αναζήτησης.

Δημιουργήστε την σελίδα επικοινωνίας για τοπικό SEO

Θα πρέπει αρχικά να δηλώσετε στη σελίδα προορισμού σας, δηλαδή στην σελίδα που μπαίνουν οι επισκέπτες από το site σας το NAP σας. Το NAP είναι το αγγλικό ακρωνύμιο που σημαίνει Name, Adress και Phone Number.

Το NAP θα πρέπει να είναι γραμμένο σε κείμενο και όχι σε αρχείο εικόνας ή βίντεο που δεν θα διαβάζεται δηλαδή από τις μηχανές αναζήτησης.

Παράλληλα δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το NAP μας θα πρέπει να τοποθετηθεί στρατηγικά σε όλη την landing page ή τη σελίδα προσγείωσης:

  • Προσθέστε την διεύθυνση ή το NAP σας, μαζί με την τοπική λέξη κλειδί στον τίτλο.
  • Προσθέστε την διεύθυνση ή το NAP σας, μαζί με την τοπική λέξη κλειδί στις κεφαλίδες H1 και H2.
  • Προσθέστε την διεύθυνση ή το NAP σας, μαζί με την τοπική λέξη κλειδί στον URL.
  • Προσθέστε την διεύθυνση ή το NAP σας, μαζί με την τοπική λέξη κλειδί στο περιεχόμενο.
  • Προσθέστε την διεύθυνση ή το NAP σας, μαζί με την τοπική λέξη κλειδί στο εναλλακτικό κείμενο των φωτογραφιών.
  • Καλό θα ήταν να ενσωματώσετε έναν χάρτη από το Google map στην landing page.

Γενικά θα πρέπει να ακολουθήσετε τη φιλοσοφία της στρατηγικής τοποθέτησης των στοιχείων επικοινωνίας σαν να ήτανε αυτά οι λέξεις κλειδιά.

Βελτιστοποιήστε την σελίδα επικοινωνίας για τοπικό SEO

ts2

 

Όμως, παρόλο που μπορεί να έχετε κάνει μια πολύ όμορφη σελίδα εγγραφής ή σελίδα επικοινωνίας, αυτό δεν σημαίνει ότι θα αρχίσει να φαίνεται άμεσα στις μηχανές αναζήτησης.

Χρειάζονται και πολλά άλλα πράγματα για να αρχίσει να εμφανίζεται η σελίδα επικοινωνίας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Έτσι θα πρέπει να προσθέσετε και άλλα 5 βασικά συστατικά που θα σας βοηθήσουν στο να ανεβάσετε την σελίδα σας στις μηχανές:

  • Περιεχόμενο πάνω από 300 λέξεις με βέλτιστο περιεχόμενο τις 2.000 λέξεις
  • Κοινωνικά σήματα από τα κοινωνικά δίκτυα, όπως facebook, twitter, pinterest και Google Plus, με άλλα λόγια δημοσιεύσεις στα social media
  • Εισερχόμενα Backlinks από τρίτα site υψηλού domain authority που δείχνουν στην σελίδα επαφής
  • Σχόλια και αξιολογήσεις από πελάτες, χρήστες ή δείγματα εργασίας σας που σας αναδεικνύουμε ως επαγγελματία.
  • Εξερχόμενα backlinks σε ιστοσελίδες υψηλής αξίας που έχουν τοπικό σήμα

Υπόψιν, ότι το bullet points και η σωστή μορφοποίηση είναι και αυτός παράγοντας SEO που λαμβάνει υπόψιν της η Google και για αυτό με βλέπετε συνέχεια να τα χρησιμοποιώ.

Ένα πολύ καλό πρόσθετο για να βελτιστοποιήσετε σωστά, γρήγορα και εύκολα την ιστοσελίδα σας άμα αυτή είναι σε WordPress είναι το Local SEO and Business Listings.

Βέβαια πάρα πολλοί τεχνοκράτες στο SEO προτείνουν να προσθέσετε στο schema mark up της ιστοσελίδας σας τα χαρακτηριστικά του τοπικού SEO της επιχείρησης σας για να δώσετε περισσότερες πληροφορίες στα bots των μηχανών αναζήτησης για την εντοπιότητα σας, τις ώρες λειτουργίας κτλ.

Δεν το θεωρώ περιττό, αντίθετα καλό θα ήταν να το κάνετε και αυτό εφόσον έχετε κάνει πρώτα όλα τα βασικά πράγματα.

Αποτελέσματα Τοπικού SEO

Για παράδειγμα, άμα έχετε μια ιστοσελίδα που να έχει θέμα την κατασκευή ιστοσελίδων και των γραφιστικών υπηρεσιών και ψάχνετε να βρείτε πελάτες στα Ιωάννινα.

Oι δικές μας τοπικές αναζητήσεις :

 

Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με άλλα επαγγέλματα που έχουν περισσότερες τοπικές αναζητήσεις όπως οι καφετέριες, τα φροντιστήρια, τα κέντρα ξένων γλωσσών και πολλά άλλα.

Θα πρέπει λοιπόν, εάν έχετε περισσότερα από ένα υποκαταστήματα ή παραρτήματα να δημιουργήσετε περισσότερες από μια σελίδες επικοινωνίας ή σελίδες προορισμού για να τοποθετήσετε τις λέξεις κλειδιά και τη διεύθυνση σας.

Θα πρέπει να ακολουθήσετε την προηγούμενη πρακτική επακριβώς για κάθε μία σελίδα που στοχεύετε σε μια περιοχή μέσα στο site σας και να προσέξετε με το NAP να μην το κάνετε ψωμοτύρι αλλά να το περιορίσετε μόνο στην σελίδα προορισμού που αυτό αντιστοιχεί.

Στόχευση σε περιοχή λέξη κλειδί στο τοπικό SEO

Η συνταγή για κάθε περιοχή που στοχεύετε είναι η παρακάτω:

  • Προσθέστε την διεύθυνση ή το NAP σας, μαζί με την τοπική λέξη κλειδί στον τίτλο.
  • Προσθέστε την διεύθυνση ή το NAP σας, μαζί με την τοπική λέξη κλειδί στις κεφαλίδες H1 και H2.
  • Προσθέστε την διεύθυνση ή το NAP σας, μαζί με την τοπική λέξη κλειδί στον URL.
  • Προσθέστε την διεύθυνση ή το NAP σας, μαζί με την τοπική λέξη κλειδί στο περιεχόμενο.
  • Προσθέστε την διεύθυνση ή το NAP σας, μαζί με την τοπική λέξη κλειδί στο εναλλακτικό κείμενο των φωτογραφιών.
  • Καλό θα ήταν να ενσωματώσετε έναν χάρτη από το Google map στην landing page.
  • Περιεχόμενο πάνω από 300 λέξεις με βέλτιστο περιεχόμενο τις 2.000 λέξεις
  • Κοινωνικά σήματα από τα κοινωνικά δίκτυα, όπως facebook, twitter, pinterest και Google Plus, με άλλα λόγια δημοσιεύσεις στα social media
  • Εισερχόμενα Backlinks από τρίτα site υψηλού domain authority που δείχνουν στην σελίδα επαφής
  • Σχόλια και αξιολογήσεις από πελάτες, χρήστες ή δείγματα εργασίας σας που σας αναδεικνύουμε ως επαγγελματία.
  • Εξερχόμενα backlinks σε ιστοσελίδες υψηλής αξίας που έχουν τοπικό σήμα

Τέλος, έχουν μείνει άλλα δύο πράγματα τα οποία είναι σημαντικά για το τοπικό SEO που θα αναλύσουμε παρακάτω, το branding ή personalization και η συμπεριφορά των χρηστών μέσα στο site σας.

Το branding ως παράγοντας τοπικού SEO

Το branding ή το personal branding ή ο προσωπικός χαρακτήρας που δίνετε στην ιστοσελίδα σας είναι πολύ σημαντικός αρχικά στον διαχωρισμό σας από τον ανταγωνισμό και στην διαφοροποίηση σας από τους άλλους στο είδος σας αλλά και στο τοπικό SEO.

Ειδικά άμα το branding συνδυαστεί με τα τοπικά προϊόντα ή τις τοπικές αγορές ή την φήμη που έχει μια περιοχή, μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στο να σας κάνει γνωστούς ή και διάσημους στο ίντερνετ.

Ένα σημαντικό μέρος του branding είναι η εικόνα που απεικονίζει τον εαυτό σας προς τα έξω. Να αναπτύξετε μια συμπαθητική προσωπική μάρκα είναι απαραίτητο για την επιτυχία, είτε online είτε offline.

Αν θέλετε να ανέβετε στην κορυφή στον τομέα σας, θα πρέπει πρώτα να είστε σε θέση να πουλήσετε τον εαυτό σας σε πιθανούς πελάτες σας. Θα προτιμούσατε να κάνετε δουλειές με ένα άτομο που χαμογελάει και έρχεται σε σας ως φιλικό ή με κάποιον που σας αγνοεί;

Το ίδιο έχει να κάνει και όταν έχετε μια πολύ μεγάλη φίρμα και όπου τα πράγματα είναι κάπως απρόσωπα. Θα πρέπει να κάποιον τρόπο να επικοινωνήσετε με τον κόσμο και με τους υποψήφιους πελάτες σας μέσω μοντέλων, μέσω έξυπνων διαφημίσεων και μέσω γνωστών ηθοποιών που ήδη έχουν καταξιωθεί στον χώρο τους.

Η συμπεριφορά του χρήστη ως παράγοντας τοπικού SEO

Η συμπεριφορά του χρήστη ή αλλιώς το user experience έχει να κάνει με όλα τα ποιοτικά εκείνα χαρακτηριστικά που μετράει η Google στην ιστοσελίδα σας. Για παράδειγμα μετράει το Click Through Rate, το bounce rate, ο χρόνος παραμονής του χρήστη μέσα στην ιστοσελίδα σας και πολλά άλλα.

Η συμπεριφορά του χρήστη όταν αυτός φτάνει για πρώτη φορά στην ιστοσελίδα σας είναι καταλυτική για το πόσο ψηλά θα πάτε στις τοπικές αναζητήσεις.

Ο βασικός κανόνας είναι να βρίσκει ο επισκέπτης αυτό που ψάχνει στην ιστοσελίδα σας. Οπότε η ερώτηση που έχει να απαντηθεί τώρα είναι βρίσκει ο επισκέπτης αυτό που ψάχνει στην ιστοσελίδα σας ή όχι;

Και άμα δεν το βρίσκει γιατί δεν το βρίσκει;

Θα πρέπει να επικεντρωθείτε στο να δημιουργήσετε τις σελίδες προορισμού σας να είναι φιλικές για τον χρήστη και να μην είναι άχρηστες σελίδες τύπου spam φτιαγμένες μόνο και μόνο για τις μηχανές αναζήτησης και τίποτε άλλο.

Η βελτίωση της χρηστικότητας, το καθαρό design και η ποιότητα του περιεχομένου είναι ένα must που θα πρέπει αναγκαστικά να προσέξετε μέσα στο site σας.

 

, , , , , , , , , , , ,

Επικοινωνήστε μαζί μας!

Όσο μεγάλο ή μικρό είναι το πρόβλημά σας, έχουμε την λύση που χρειάζεστε.