Τα κείμενα ενός e-shop μπορούν να επηρεάσουν την ιστοσελίδα σας περισσότερο απ’ όσο νομίζετε!
Πέρα από το καλαίσθητο και λειτουργικό σχεδιασμό, το σωστό χτίσιμο και τις δυνατές φωτογραφίες των προϊόντων, η εντύπωση που δημιουργεί ένα e-shop στον επισκέπτη του διαμορφώνεται σε σημαντικό βαθμό από τα κείμενα του.
Είτε πρόκειται για τις περιγραφές των προϊόντων είτε για κείμενο που προσκαλεί τους επισκέπτες να γραφτούν στο newsletter, ο επισκέπτης πρέπει να κατευθύνεται και να του δίνονται χρήσιμες πληροφορίες. Το κείμενο όμως πρέπει να είναι παράλληλα πάντα πιστό στο κεντρικό μήνυμα και τη γενικότερη αισθητική της εταιρικής ταυτότητας.
Αν πιστεύετε ότι δεν έχετε δώσει τη δέουσα σημασία στα κείμενα του e-shop κι αυτό μεταφράζεται σε χαμηλά ποσοστά επισκέψεων, ήρθε η ώρα να διορθώσετε την κατάσταση και να δείτε καλύτερα αποτελέσματα.
Ποια είναι η σχέση ανάμεσα στα κείμενα και τα conversion rates;
Πριν αναφερθούμε στο πώς θα βελτιστοποιήσετε τα κείμενα (copy) και, κατά συνέπεια τα conversion rates, θα πρέπει να σας είναι κατανοητή η σχέση που υπάρχει ανάμεσα σε αυτές τις δυο μεταβλητές.
Εάν δραστηριοποιήστε στο χώρο του e-commerce, θα έχετε έρθει αντιμέτωποι με ένα από τα παρακάτω ερωτήματα:
- Πώς θα δώσετε σωστή πληροφόρηση στους επισκέπτες σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη των προϊόντων σας;
- Πώς θα δημιουργήσετε συναισθήματα που αγγίζουν τον επισκέπτη και τον ενθαρρύνουν να προβεί σε κάποια ενέργεια;
- Πώς θα χτίσετε μια μακροπρόθεσμη σχέση με τους πελάτες, η οποία να βασίζεται στις αξίες του brand σας και το πώς αυτές εναρμονίζονται με τις αξίες του στοχευμένου κοινού.
Το κατάλληλο copy μπορεί να σας προσφέρει λύση και να απαντήσει και στα τρία αυτά ερωτήματα. Βελτιώνοντας τα κείμενα, από την αρχική σελίδα μέχρι τις περιγραφές προϊόντων του eshop σας, θα αποκτήσετε καλύτερα conversion rates.
Ας δούμε τώρα τέσσερις πρακτικούς τρόπους για να επιστρατεύσετε τη δύναμη του έξυπνου copywriting και να βελτιώσετε τις αποδόσεις του e-shop σας.
1. Γράψτε κείμενα με βάση προσωπικότητα των πελατών του brand σας
Πώς θα γράψετε κείμενα που μιλάνε στην καρδιά του κοινού στο οποίο στοχεύετε… αν δεν γνωρίζετε το κοινό αυτό;
Πριν πάρει φωτιά το πληκτρολόγιό σας θα πρέπει πρώτα να ξέρετε σε ποιους απευθύνεστε! Σημειώστε τις βασικές buyer personas και τα χαρακτηριστικά τους και κρατήστε τις σημειώσεις αυτές κοντά σας ενώ γράφετε τα νέα κείμενα, ώστε να τις συμβουλεύεστε και να μην βγαίνετε εκτός κλίματος.
Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι όλοι σχεδόν οι καταναλωτές ανήκουν σε μία από τις παρακάτω ευρύτερες κατηγορίες:
Ο λογικός καταναλωτής: Οι καταναλωτές αυτής της κατηγορίας σκέφτονται και δρουν μεθοδικά και δίνουν μεγάλη σημασία στις λεπτομέρειες. Πριν πραγματοποιήσουν οποιαδήποτε αγορά μελετούν προσεκτικά τις λεπτομέρειες και ψάχνουν πάντα να βρουν την καλύτερη δυνατή προσφορά. Το 40 με 45% των καταναλωτών ανήκει σε αυτήν την κατηγορία.
Ο παρορμητικός καταναλωτής: Οι γρήγορες, αυθόρμητες αποφάσεις είναι το βασικό χαρακτηριστικό αυτής της κατηγορίας. Οι καταναλωτές αυτής της κατηγορίας εστιάζουν στα οφέλη μιας προσφοράς και δεν διστάζουν να πατήσουν “Buy”. Περίπου 30 με 35% των καταναλωτών ανήκει σε αυτήν την κατηγορία.
O στοργικός καταναλωτής: Οι ανάγκες των άλλων αποτελούν προτεραιότητα του στοργικού καταναλωτή. Οι συγκεκριμένοι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές όταν γνωρίζουν ότι οι αγορές αυτές θα έχουν θετική επίπτωση στη ζωή άλλων ανθρώπων, γι’ αυτό φροντίζουν να μπουν στη σελίδα About Us ενός website για να μάθουν περισσότερα για τις αξίες και την πολιτική μιας εταιρείας. Περίπου 15 με 20% των καταναλωτών ανήκει σε αυτήν την κατηγορία.
Ο επιθετικός καταναλωτής: Ο συγκεκριμένος τύπος καταναλωτή ξέρει τι θέλει και αυτό που θέλει πρέπει να είναι το καλύτερο δυνατό! Έχει υψηλή αυτοπεποίθηση και υψηλές απαιτήσεις και απαιτεί μια άψογη εξυπηρέτηση. Το 5 με 7% του καταναλωτικού πληθυσμού ανήκει σε αυτήν την κατηγορία.
2. Χρησιμοποιήστε «δυνατές» λέξεις που προτρέπουν τον επισκέπτη να δράσει
Μοναδικός, αποκλειστικός, αποτελεσματικός, εκπληκτικός… τι κοινό έχουν οι παραπάνω λέξεις; Δημιουργούν όλες έντονα συναισθήματα στον αναγνώστη!
Για να κάνετε εντύπωση στον επισκέπτη του e-shop σας θα πρέπει να συμπεριλάβετε τέτοιου είδους λέξεις στο κείμενά του, ειδικά στις περιγραφές των προϊόντων.
Αφού του δημιουργήσετε το συναίσθημα που επιθυμείτε, θα πρέπει να πείσετε τον επισκέπτη σας να δράσει. Λέξεις όπως «προσθήκη», «εγγραφή», «αγορά» και προτροπές όπως «δημιούργησε», «κατέβασε», «βρες», «δες» δεν μπορούν να λείπουν από ένα e-shop, εκτός κι αν θέλετε ο επισκέπτης του να παραμείνει απλά επισκέπτης, πράγμα εντελώς απίθανο!
3. Τοποθετήστε τα σωστά κείμενα στο σωστό σημείο και στη σωστή μορφή
Σύμφωνα με έρευνες της Nielsen, όπου μελετήθηκαν οι κινήσεις του ανθρώπινου ματιού σε μια ιστοσελίδα, οι άνθρωποι δεν διαβάζουν, αλλά σκανάρουν το περιεχόμενο μιας σελίδας και η κίνηση των ματιών σχηματίζει ένα νοητό F πάνω στη σελίδα, όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα:
Συνεπώς, αν έχετε μπει στη διαδικασία να βελτιώσετε τα κείμενα του website σας, τότε θα πρέπει να φροντίσετε να έχουν την κατάλληλη μορφή και να τοποθετηθούν σωστά, ώστε να είναι εντός του χώρου που σκανάρουν οι επισκέπτες.
Ακολουθούν τέσσερις βασικές οδηγίες για να καταφέρει το copy σας να τραβήξει κυριολεκτικά το βλέμμα του επισκέπτη:
- Ιεραρχήστε το περιεχόμενο. Το πραγματικά σημαντικό περιεχόμενο θα πρέπει να περιέχεται στις δυο πρώτες παραγράφους, με τις υπόλοιπες πληροφορίες να ακολουθούν.
- Φωτογραφίες αριστερά, περιγραφή δεξιά! Οι προϊοντικές σελίδες των περισσότερων e-shops έχουν το προαναφερθέν layout.
- Χρησιμοποιήστε bullet points. «Σπάστε» τις σημαντικές προϊοντικές πληροφορίες σε bullet points κι αφήστε τις παραγράφους για τα προϊόντα που χρειάζονται πιο αναλυτική περιγραφή.
- Δημιουργήστε επεξηγηματικούς τίτλους και επικεφαλίδες. Η οργάνωση του περιεχομένου πρέπει να γίνεται με βάση τίτλους και επικεφαλίδες, ώστε να μπορεί ο επισκέπτης να βρει εύκολα και γρήγορα την πληροφορία που τον ενδιαφέρει.
- Τοποθετήστε λέξεις-κλειδιά στα κείμενα.
4. Μην ξεχνάτε τις σελίδες του e-shop!
Βελτιώσατε τα κείμενα των προϊοντικών σελίδων σας; Ώρα να περάσετε στις unique pages, κοινώς τη homepage, τη σελίδα About Us και τη σελίδα που περιγράφει την αποστολή της εταιρείας σας.
Οι σελίδες αυτές, σε αντίθεση με τις προϊοντικές σελίδας που έχουν όλες την ίδια μορφή, έχουν ξεχωριστό design και περιεχόμενο. Η βελτίωση των κειμένων που περιλαμβάνονται στις unique pages μπορεί να έχει πολύ σημαντική, θετική επίπτωση στο conversion rate, καθώς μέσω αυτών των κειμένων ο επισκέπτης γνωρίζει καλύτερα την εταιρεία ή το brand σας και αποφασίζει εάν θα μετατραπεί σε lead ή σε πελάτη σας.
Σε προηγούμενο άρθρο μας σχετικά με την κατασκευή μιας About Us page είχαμε αναφερθεί εκτενώς στους παρακάτω χρυσούς κανόνες, οι οποίοι μπορούν να προσαρμοστούν και να εφαρμοστούν και στις υπόλοιπες unique pages:
- Αφηγηθείτε μια ιστορία που προβάλει τις αξίες, την κουλτούρα και την αποστολή της εταιρείας ή του brand σας.
- Χρησιμοποιήστε λέξεις που δημιουργούν συναισθήματα στον αναγνώστη και εικόνες εντυπωσιακές και σχετικές με τιο περιεχόμενο.
- Αναφέρετε σημεία-σταθμούς στην ιστορία της εταιρείας σας.
- Μιλήστε για τους ανθρώπους που κρύβονται πίσω από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
Αξίζει τον κόπο να μπείτε σε όλη αυτήν τη διαδικασία;
Σκεφτείτε το ως εξής: οι λέξεις έχουν τη δύναμη είτε να σας φέρουν πιο κοντά είτε να σας απομακρύνουν από τους υπάρχοντες και πιθανούς πελάτες σας. Δεν πιστεύετε ότι πρέπει να κάνετε τα πάντα ώστε να συμβεί το πρώτο στις δύο παραπάνω επιλογές;