Μάθετε από που προέρχεται το 90% των πωλήσεων στο ίντερνετ και γιατί οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες στο ίντερνετ έχουν μεγάλες λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Δεν είναι κοινό μυστικό ότι το καλύτερο κανάλι πωλήσεων στο ίντερνετ όπου οι όροι είναι διαφορετικοί με το παραδοσιακό φυσικό εμπόριο, είναι το email marketing. Πολλοί από εσάς μπορεί να αγνοείτε την αξία και τη σημαντικότητα που μπορεί να έχει ένα email, αλλά ίσως να αποτελεί την λύση στο πρόβλημα σας ότι το site σας δεν βγάζει ευρώ.
Πως θα μπορέσετε να εκμεταλλευτείτε την αξία και τη δύναμη του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς όφελός σας;
Απλώς διαβάστε παρακάτω για να μάθετε τι χρειάζεται να κάνετε για να ξεκινήσετε και σεις με την αποστολή αυτοματοποιημένων μηνυμάτων και να αποκτήσετε ή να διευρύνετε την πελατειακή σας βάση.
Γιατί χρειάζεται το email marketing
Μόλις κάποιος επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας για πρώτη φορά του δίνετε η ευκαιρία να αγοράσει κάτι ή όχι. Εσείς από τη μεριά σας έχετε μόνο μερικά δευτερόλεπτα για να τον πείσετε. Συνήθως ο χρόνος για να πάρει κάποιος νέος επισκέπτης θετική απόφαση αγοράς είναι μόνο μερικά δευτερόλεπτα. Άλλοτε δύο με επτά μόνο δευτερόλεπτα αρκούν για να δείτε εάν κάποιος θα γίνει υποψήφιος πελάτης σας.
Μετά θα φύγει για πάντα και δεν θα έχετε δεύτερη ευκαιρία να τον μεταπείσετε να αγοράσει κάτι από σας. Το πουλάκι πέταξε.
Ο μοναδικός τρόπος για να τον μεταπείσετε είναι να κρατήσετε κάποια επαφή μαζί του. Θα πρέπει να κρατήσετε το email του για να του στέλνετε σε τακτά χρονικά διαστήματα δελεαστικές προσφορές που θα τον ενδιαφέρουν.
Άμα δεν είστε ηλεκτρονικό κατάστημα ή δεν πουλάτε κάτι και είστε μόνο ενημερωτικό blog και ο όγκος των διαφημίσεων καθορίζει τα έσοδα σας, τότε θα πρέπει να στέλνετε πολύτιμες πληροφορίες και ενημέρωση στο email των συνδρομητών σας.
Όσο πιο μεγάλη είναι η βάση των συνδρομητών σας, τόσο πιο πολλούς υποψήφιους πελάτες έχετε. Οι συνδρομητές σας στο ενημερωτικό σας δελτίο αποτελούν δίχως άλλο την δεξαμενή των υποψήφιων αγοραστών και αν μη τι άλλο είναι και μία στοχευμένη πηγή επισκεψιμότητας.
Το email marketing είναι μια πηγή ποιοτικού traffic για την ιστοσελίδα σας και θα σας δώσει αξιόλογη κίνηση εάν χρησιμοποιηθεί σωστά.
Παράλληλα θεωρείτε ως την πιο πετυχημένη στρατηγική remarketing σε αντίθεση με τις διαφημίσεις της Google που έχουνε bounce rate έως και 90%.
Για να δείτε λοιπόν ποια είναι τα τεράστια οφέλη του email marketing, θα πρέπει να διαβάσετε παρακάτω.
Οφέλη του πετυχημένου email marketing
Τα οφέλη του email marketing είναι όντως πάρα πολλά και τα σημαντικότερα τα απαριθμώ παρακάτω:
1. Έχει μικρό κόστος
Το email marketing είναι το πιο φθηνό μέσο επικοινωνίας και κάλυψης χιλιάδων ατόμων με το πάτημα ενός κουμπιού. Αρκεί βέβαια να έχετε χτίσει τη λίστα σας με χιλιάδες συνδρομητές.
2. Είναι σχετικά γρήγορο
Τα μηνύματα στέλνονται αυτόματα και μαζικά και σε λίγες ώρες μπορείτε να αποστείλετε δεκάδες χιλιάδες από αυτά.
3. Είναι προσωποποιημένο και στοχευμένο
Θεωρητικά τουλάχιστον δεν θα εμπλακείτε σε spam και όσοι έχουν εγγραφεί στη λίστα σας υποτίθεται ότι το κάνανε με τη θέληση τους και ότι είναι άτομα που τους ενδιαφέρει το αντικείμενο σας.
4. Παρέχει Στατιστικά
Στο μάρκετινγκ όλες οι καμπάνιες πρέπει να είναι μετρήσιμες. Όλες οι πλατφόρμες και τα προγράμματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έχουν τη δυνατότητα να σας παρέχουν στατιστικά.
5. Δίνει άμεσα αποτελέσματα
Ενώ άλλες τακτικές marketing απαιτούν χρόνο, ακόμα και μήνες, για να παρουσιάσουν αποτελέσματα, το Email Marketing είναι άμεσο. Τα email στέλλονται άμεσα στη λίστα σας και δεν χρειάζεται να περάσουν μέρες ή βδομάδες για να προσεγγίσετε τους παραλήπτες σας ή πόσο μάλιστα να περιμένετε να προσεγγίσουν αυτοί το site σας μέσα από μηχανές αναζήτησης, διαφημιστικά banner, blogs ή social networks.
6. Αυτοματοποιεί τις καμπάνιες και τις προωθητικές σας ενέργειες
Σε αντίθεση με το ταχυδρομείο ή άλλες μορφές marketing, το Email Marketing μπορεί να αυτοματοποιηθεί, σχεδιάζοντας και οργανώνοντας τις καμπάνιες σας από βδομάδες ή μήνες νωρίτερα. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να ετοιμάσετε την αποστολή των email σας και να προγραμματίσετε αποστολές σε μελλοντικούς χρόνους.
Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε περιπτώσεις για παράδειγμα που αφορούν εποχιακές προσφορές ή event που έχετε σχεδιάσει σε ένα ετήσιο πλάνο προώθησης της επιχείρησης σας.
7. Μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις σας
Θα μπορούσατε για παράδειγμα να στείλετε ένα email με ειδικές προσφορές ή κουπόνια αποκλειστικά στους εγγραμμένους συνδρομητές σας. Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει και ένα καλό κίνητρο για νέες εγγραφές από το site σας στην υπηρεσία των ενημερωτικών email σας, κάτι το οποίο θα μπορούσατε να το αναρτήσετε και στο site σας.
Πως γίνεται ένα πετυχημένο Newsletter
Το Newsletter ή το ενημερωτικό δελτίο που στέλνετε στους εγγεγραμένους στη λίστα σας θα πρέπει να επιτυγχάνει έναν διπλό στόχο:
1. Να παρέχει αξία και ενημέρωση και
2. Να πουλάει και κάτι, μια υπηρεσία ή ένα προϊόν
Η ισορροπία θα πρέπει να είναι περίπου στο 70% ενημέρωση και 30% πώληση. Βέβαια τα ποσοστά αυτά ποικίλουν ανάλογα με την περίπτωση κάθε φορά.
Είναι επίσης πολύ σημαντικό να έχουμε όμορφα σχεδιασμένα Newsletter τα οποία να μαγνητίζουν το χρήστη για να κάνει κλικ πάνω σε αυτά. Ο στόχος μας δεν είναι να διαβάσει όλο το μήνυμα στο mailbox, αλλά να κάνει κλικ για να μεταφερθεί στο site μας για να δει όλο το μήνυμα ή άρθρο ή την μοναδική προσφορά.
Έτσι θα τον φέρουμε πίσω στην ιστοσελίδα μας, και θα αυξήσουμε τις πιθανότητες να κάνει κλικ και κάπου αλλού, να διαβάσει πιθανώς κάποια άλλα άρθρα ή να δει και άλλα προϊόντα που έχουμε αν πρόκειται για e-shop.
Σε καμία περίπτωση δεν στέλνουμε emails που είναι κατεβατά, έχουν δηλαδή χιλιάδες λέξεις, δυσανάγνωστα και δεν περιέχουν εικόνες.
Θα πρέπει να είμαστε σχετικά φειδωλοί με το τι γράφουμε όπως και θα πρέπει να έχουμε μια σταθερή περιοδικότητα στον αριθμό των email που στέλνουμε σε κάθε παραλήπτη. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να στέλνουμε παραπάνω από ένα μήνυμα την εβδομάδα και λιγότερο από ένα μήνυμα το μήνα.
Σας το λέω ρητά γιατί είναι πολύ σημαντικό να διατηρούμε και να καλλιεργούμε μία σχέση με τους συνδρομητές και τα άτομα που έχουμε στη λίστα μας, ασχέτως αν θα αγοράσουν κάτι από εμάς.
Επίσης, θα πρέπει τα newsletter μας να είναι σωστά γραμμένα σε απλή γλώσσα και να μην χρησιμοποιούμε swine copies, αντίγραφα δηλαδή από άλλους.
Το μοναδικο και προσωπικο περιεχομενο, αυτο δηλαδη που φαινεται οτι ειναι γραμμενο απο εσας και οχι απο ενα αποστειρωμενο διαφημιστικο γραφειο εχει τον μεγαλυτερο αντικτυπο στον τελικο χρηστη
Κάθε αντίδραση των αποδεκτών ενός newsletter μπορεί να μετρηθεί και να ταξινομηθεί ανά μεμονωμένους χρήστες, εφόσον παρέχεται η κατάλληλη συναίνεση. Άμα θέλετε να μάθετε πως μετριέται η επιτυχία του newsletter σας, θα πρέπει να διαβάσετε παρακάτω.
Πως μετριέται η επιτυχία στο email marketing
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τους σημαντικότερους δείκτες του e-mail marketing, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αυτοί υπολογίζονται. Η βάση για τα ποσοστά μέτρησης της επιτυχίας προήλθε από ένα άρθρο του Skroutz.
1. Ποσοστό παράδοσης (Delivery Rate)
Ο αριθμός των απεσταλμένων e-mails ονομάζεται απεσταλμένη ποσότητα. Η αποστολή, όμως, ενός μηνύματος e-mail δε σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό μήνυμα πράγματι παραδόθηκε στον αποδέκτη. Το e-mail που μολονότι στάλθηκε αλλά δεν παραδόθηκε, ονομάζεται Bounced e-mail ή μήνυμα που απορρίφθηκε.
Ποσοστό παράδοσης= Απεσταλμένη ποσότητα – Bounces/Απεσταλμένη ποσότητα *100
Μια πετυχημένη καμπάνια email marketing θα πρέπει να έχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό παράδοσης. Ένα τέτοιο ποσοστό θα πρέπει να τείνει προς το 100%. Μια σωστά δομημένη λίστα θα πρέπει να έχει ποσοστά παράδοσης περίπου 99%.
2. Ποσοστό απόρριψης (Bounce Rate)
Αντίθετα, το ποσοστό απόρριψης αναφέρεται στην αναλογία των απορριφθέντων e-mails σε σχέση με την απεσταλμένη ποσότητα.
Ποσοστό απόρριψης=Bounces/Απεσταλμένη ποσότητα*100
Τα ποσοστά απόρριψης των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίζονται σε soft bounces και hard bounces.
Σε περίπτωση που τα ποσοστά παράδοσης των e-mails σας βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, καλό θα ήταν να αναλύσετε ξεχωριστά τα ποσοστά απόρριψης, τόσο των soft bounces όσο και hard bounces. Ενδεικτικά, το ποσοστό απόρριψης θα πρέπει να βρίσκεται αρκετά κάτω του 5% ή και μηδενικό άμα γίνεται.
3. Inbox Placement Rate
Το Inbox Placement Rate είναι παρόμοιο με το ποσοστό παράδοσης, ωστόσο εδώ καταμετρούνται μόνο τα e-mails που εμφανίστηκαν πραγματικά στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του παραλήπτη. Έτσι, από τον όγκο παράδοσης αφαιρούνται τα e-mails τα οποία κατέληξαν στους φάκελους Spam των παραληπτών.
Inbox Replacement Rate= Μυνήματα που εμφανίστηκαν πραγματικά στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο/ Απεσταλμένη πόσότητα *100
4. Ποσοστό ανοίγματος (Open Rate)
Ως άνοιγμα χαρακτηρίζεται η ενέργεια ενός παραλήπτη, όταν αυτός ανοίξει ένα newsletter.
Το ποσοστό ανοίγματος μπορεί να υπολογιστεί ως μεικτό ή καθαρό ποσοστό. Το μεικτό ποσοστό προκύπτει από την αναλογία των ανοιγμάτων σε σχέση με την απεσταλμένη ποσότητα.
Μεικτό Open Rate=Ανοίγματα/Απεσταλμένη ποσότητα * 100
Το καθαρό ποσοστό ανοίγματος προκύπτει από την αναλογία των ανοιγμάτων σε σχέση με τον όγκο παράδοσης.
Καθαρό Open Rate= Ανοίγματα/ Όγκος παράδοσης * 100
5. Συντελεστής ανοίγματος
Αρκετοί παραλήπτες ανοίγουν πολλαπλές φορές ένα newsletter. Ως συντελεστής ανοίγματος, αναφέρεται η αναλογία των μοναδικών ανοιγμάτων σε σχέση με τα συνολικά ανοίγματα ενός μηνύματος. Ο συντελεστής ανοίγματος καταδεικνύει πόσο συχνά ανοίχτηκε κατά μέσο όρο ένα συγκεκριμένο newsletter.
Συντελεστής ανοίγματος= Μοναδικά ανοίγματα/ Συνολικά ανοίγματα
Είναι κατανοητό ότι ένα υψηλό ποσοστό του συντελεστή ανοίγματος σημαίνει ότι η καμπάνια μας είναι πετυχημένη και ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον των αναγνωστών για το περιεχόμενό του newsletter.
Θα πρέπει πάντα να κρατάμε στατιστικά και να κάνουμε τεστ με το ποια email είναι ποιο πετυχημένα και γιατί.
6. Click-Through-Rate (CTR)
Η ποσοστιαία σχέση μεταξύ του αριθμού των μοναδικών κλικ και του όγκου παράδοσης χαρακτηρίζεται ως το Click-Through-Rate της καμπάνιας.
Κάθε αγορά έχει τα δικά της ποσοστά CTR που μπορεί να κυμαίνονται από 1 έως και 15%. Κατά μέσο όρο, τα ποσοστά των Click Through Rate ανέρχονται περίπου στο 10%.Μπορείτε εύκολα να βελτιώσετε τα ποσοστά ανοίγματος των email σας εφόσον έχετε καλύτερη στόχευση και εφόσον βελτιώσετε τη δομή και το περιεχόμενο σας.
Καθαρό Click Through Rate= Μοανδικά κλικ/Όγκος παράδοσης * 100
7. Click-to-Open-Rate
Η ποσοστιαία σχέση μεταξύ των κλικ και των ανοιγμάτων χαρακτηρίζεται ως Click to Open Rate. Ο συγκεκριμένος συντελεστής καταδεικνύει ποιο ποσοστό των αποδεκτών της καμπάνιας που ανοίγουν ένα newsletter, βρίσκουν πράγματα ενδιαφέρον το περιεχόμενο και τους προσκαλεί να κάνουν κλικ.
Click to open rate =Κλικ/ Ανοίγματα *100
8. Ποσοστό διαγραφής (Unsubscribe rate)
Το ποσοστό διαγραφής μαζί με το ποσοστό απόρριψης ή Bounce Rate, δείχνει την ποσοστιαία σχέση μεταξύ των διαγραφών και του όγκου παράδοσης των απεσταλμένων e-mails.
Ποσοστό διαγραφής=Διαγραφές/Όγκος παράδοσης * 100
Στην πράξη, αποδεκτά είναι ποσοστά διαγραφής μέχρι το ανώτατο όριο του 5%. Συνήθεις λόγοι για διαγραφή είναι είτε η πάρα πολύ υψηλή συχνότητα αποστολής ή η μη σχετικότητα του περιεχομένου των newsletters.
9. Ποσοστό μετατροπής (Conversion Rate)
Ο συνήθης στόχος μιας καμπάνιας newsletter στο ίντερνετ είναι η πώληση μιας υπηρεσίας ή προϊόντος. Εφόσον ο αποδέκτης πραγματοποιήσει την επιθυμητή συναλλαγή, τότε μιλάμε για μετατροπή ή Conversion. Ο συγκεκριμένος δείκτης μας αποκαλύπτει την ποσοστιαία σχέση μεταξύ των μετατροπών και των αποδεκτών που άνοιξαν το newsletter.
Ποσοστό μετατροπής = Μετατροπές/ Κλικ * 100
10. Ποσοστό ανάγνωσης σε κινητές συσκευές
Το εν κινήσει ή mobile ποσοστό ανάγνωσης είναι επίσης ένας νέος δείκτης του e-mail marketing και υπολογίζει το ποσοστιαίο άνοιγμα των newsletter μέσω των φορητών συσκευών. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στο ίντερνετ δεν είναι ασυνήθιστο φαινόμενο, να βλέπουμε ποσοστά ανάγνωσης σε κινητά και ταμπλέτες πάνω από 50%.
Οι τάσεις είναι αυξητικές υπέρ των κινητών συσκευών και του android και σε πολλές χώρες αλλά και στη δική μας, η πρόσβαση από το κινητό έχει υπερβεί κατά πολύ την πρόσβαση από τον σταθερό υπολογιστή.
Ποσοστό ανάγνωσης σε κινητές συσκευές= Ανοίγματα σε κινητές συσκευές/ Ανοίγματα * 100
11. Απόδοση της επένδυσης (Return on Investment)
Τελικά πως θα ξέρουμε αν η καμπάνια μας ήτανε πετυχημένη; Όπως και κάθε επιχείρηση, έτσι και εδώ έχουμε έσοδα και έξοδα και ο απλούστερος τρόπος υπολογισμού των εσόδων και των εξόδων της καμπάνιας είναι μέσω του λόγου της απόδοσης της εκστρατείας.
Απόδοση της επένδυσης = Απόδοση της εκστρατείας/ Δαπάνη της εκστρατείας
Στην πράξη ωστόσο, ο επακριβής υπολογισμός της απόδοσης της επένδυσης είναι δύσκολη υπόθεση, αφού δεν είναι πάντα σαφές πότε θα αγοράσει από μας ο υποψήφιος που βρίσκεται στη λίστα μας.
Μπορεί κάποιος να αγοράσει από το πρώτο email, μπορεί όμως να αγοράσει και στο 12 email. Στατιστικά, το 80% των αγορών προέρχεται από το 7 έως το 12 μήνυμα. Για αυτό λοιπόν θα πρέπει να στέλνουμε κάθε εβδομάδα ένα newsletter στη λίστα μας για να την καλλιεργούμε, να την κρατάμε ζεστή και να έχουμε αποτελέσματα με το email marketing.