11 Φεβρουαρίου 2016 webtarget

Κατασκευή e-shop: 9 design trends για το 2016

Ποιος είναι ο στόχος της κατασκευής ενός e-shop; Να προσφέρει την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους πελάτες του, αλλά και να το αναδείξει σε σχέση με τον ανταγωνισμό!

Είναι γεγονός ότι τα trends στο design εμφανίζονται και εξαφανίζονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάτι που σήμερα προκαλεί τις εντυπώσεις, αύριο μπορεί να είναι πια ξεπερασμένο. Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να ενημερώνεσαι διαρκώς για ό,τι νεότερο κυκλοφορεί και να αντιλαμβάνεσαι ένα μεγάλο trend όταν το βλέπεις.

Τα 9 design trends για την κατασκευή e-shop που πιστεύω ότι θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον το 2016 και ελπίζω να σας εμπνεύσουν ώστε να κάνεις το επόμενο βήμα με το δικό σας e-shop.

#1: Material Design

Σε αντίθεση με το flat design, το material προσπαθεί να ενώσει την πραγματικότητα με το digital παρουσιάζοντας ένα φωτεινό, απτό και παιχνιδιάρικο αποτέλεσμα, ιδανικό για όλες τις συσκευές και τις πλατφόρμες. Αυτό είναι άλλωστε που κάνει τους designers να αψηφούν την πολυπλοκότητά του και να το χρησιμοποιούν και στην κατασκευή e-shop.

Material design

#2: Hidden Menus

Τα κρυφά menu δημιουργήθηκαν όταν εμφανίστηκε η ανάγκη για εξοικονόμηση χώρου στα e-shops. Αρχικά αυτού του είδους τα menu χρησιμοποιούνταν σε mobile περιβάλλον για ευνόητους λόγους και αργότερα εμφανίστηκαν και σε desktop.

Το 2015, έκαναν την πρώτη εμφάνισή τους σε ηλεκτρονικά καταστήματα εξοικονομώντας πολύτιμο χώρο, ενώ αναμένεται αυτό το trend να εξελιχθεί μέσα στον επόμενο χρόνο.

Προσπάθησε να βρεις το menu, στο e-shop του brand AYR και άντλησε έμπνευση για το δικό σου e-shop.

Hidden Menus

#3: Responsive

Το responsive θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι πλέον τόσο διαχρονικό για το design όσο το μαύρο για τα ρούχα. Η μόνη διαφορά είναι ότι πλέον, αντί να ανησυχείς για το εάν το e-shop σου θα προσφέρει παρόμοια εμπειρία πλοήγησης τόσο από desktop όσο και από mobile περιβάλλον, θα πρέπει να προσθέσεις στην εξίσωση και τις συσκευές υψηλής ευκρίνειας όπως οι τηλεοράσεις.

To e-shop της Zofia Chylak φαίνεται να τα πηγαίνει περίφημα με τις μεγάλες οθόνες.

Responsive

#4: Rich Animations

Το animation είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να αλληλεπιδράσει ένα brand με τους πελάτες του. Γι’ αυτό πολλά e-shops έχουν ήδη αρχίσει να το εντάσσουν στον σχεδιασμό τους, ώστε να ενισχύσουν την αγοραστική εμπειρία του χρήστη online κάνοντάς την ακόμα πιο διασκεδαστική.

Αν χρησιμοποιηθεί σωστά, το rich animation μπορεί να εκτοξεύσει το user experience προσφέροντας μια αξέχαστη εμπειρία στους χρήστες του e-shop. Αν θέλεις να καταλάβεις για τι πράγμα μιλάμε, δεν έχεις παρά να περιηγηθείς στα προϊόντα της Casper.

Rich Animations

#5: Storytelling

Η αφήγηση μιας ιστορίας σχετικής με τα προϊόντα ή την εταιρεία βοηθά το brand να γίνει πιο ανθρώπινο, χτίζοντας έτσι μια σχέση εμπιστοσύνης και αφοσίωσης με τους πελάτες. Παρότι το storytelling δεν είναι πολύ εύκολο όταν πρόκειται για e-shops πολλά brands έχουν καταλάβει τον τεράστιο αντίκτυπο που έχει στις πωλήσεις και από ότι φαίνεται το χρησιμοποιούν προς όφελός τους.

Δες πώς το brand Bonobos αφηγείται με επιτυχία τη δική του ξεχωριστή ιστορία.

Storytelling

#6: Card Design

To card design έχει επηρεαστεί πολύ από τη λογική του Pinterest αλλά αυτό που το κάνει να παραμένει στην κορυφή και το 2016 είναι ότι πρώτον το layout σε μορφή κάρτας είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του material design και δεύτερον ανταποκρίνεται πλήρως στο responsive web design.

Επίσης, ο διαχωρισμός της Αρχικής Σελίδας σε κάρτες βοηθά στον καλύτερο διαχωρισμό και οργάνωση των προϊόντων ενός e-shop και απλοποιεί την εμπειρία του χρήστη, καθώς ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει τη σχετική πληροφορία με την πρώτη ματιά, ενώ μπορεί να μεταφέρεται από το ένα προϊόν στο άλλο με ευκολία.

Παρόμοια εμπειρία προσφέρει και το The Verge.

Card Design

#7: Μεγάλες και ευέλικτες γραμματοσειρές

Responsive και ευελιξία πάνε μαζί! Το 2016, οι μεγάλες γραμματοσειρές που περνάνε το μήνυμα του brand και προσαρμόζονται ανάλογα με τη συσκευή θα αποτελούν ένα από τα web design best practices για e-shops που θέλουν να ξεχωρίζουν. Ως γνωστόν, οι γραμματοσειρές παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στο πλασάρισμα ενός brand identity, αλλά και στην προσέλκυση του κοινού γι’ αυτό και πολλά e-shops ακολουθούν αυτήν την πρακτική.

Ένα από αυτά είναι και το Cute + Broke.

Μεγάλες και ευέλικτες γραμματοσειρές

#8: Ολοσέλιδο φόντο

Τα μεγάλα backgrounds ξεκίνησαν σαν trend της κατασκευής ιστοσελίδων και πλέον θεωρούνται μια από τις πιο αποτελεσματικές πρακτικές κυρίως για τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Άλλωστε δεν υπάρχει τίποτα που να κάνει ένα προϊόν πιο θελκτικό από μια μεγάλη φωτογραφία του.

Οι ολοσέλιδες φωτογραφίες και τα videos στην αρχική σελίδα ενός e-shop κάνουν όλη τη διαφορά αφού παροτρύνουν τον επισκέπτη να αγοράσει αμέσως το προϊόν που διαφημίζουν. Γιατί πολύ απλά τον παρασύρουν στην εμπειρία κάνοντάς τον να νιώθει ότι έχει ήδη το προϊόν, χωρίς να το έχει αγοράσει.

Επίσης εκτός από την αρχική σελίδα τα μεγάλα backgrounds μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στις σελίδες των προϊόντων για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Ένα καλό παράδειγμα είναι το e-shop με βρεφικά καρότσια Bugaboo.

Ολοσέλιδο φόντο

#9: Δυναμική αναζήτηση

Αυτό είναι ίσως το πιο πολλά υποσχόμενο design trend για το 2016, ειδικά για e-shops με ευρεία γκάμα προϊόντων, καθώς μπορεί να απλοποιήσει σημαντικά την online αγοραστική εμπειρία του χρήστη. Σύμφωνα με τις προβλέψεις πολλά e-shops θα χρησιμοποιήσουν JavaScript ή αναζήτηση μέσω τεχνολογίας Ajax για να προβάλλουν το περιεχόμενό τους δυναμικά.

Μια ή και περισσότερες αναζητήσεις στο e-shop JadoPado θα σε κάνουν να καταλάβεις πολύ καλά γιατί γίνεται τόσος ντόρος γύρω από τη δυναμική αναζήτηση.

Δυναμική αναζήτηση

Η αλήθεια είναι πως τα παραπάνω παραδείγματα είναι πραγματικά προς μίμηση. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να τα εφαρμόσεις όλα. Εάν ξεκινάς τώρα τη δημιουργία κάποιου ηλεκτρονικό κατάστημα ή σκέφτεσαι να ανανέωσης το ήδη υπάρχον e-shop σου, ελπίζω αυτό το άρθρο να σε βοηθήσει να αντιληφθείς ποια trends μπορούν να αναδείξουν καλύτερα τα προϊόντα σου να προσελκύσουν το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι και τελικά να αυξήσουν τις πωλήσεις σου.

, , ,

Επικοινωνήστε μαζί μας!

Όσο μεγάλο ή μικρό είναι το πρόβλημά σας, έχουμε την λύση που χρειάζεστε.