Κάθε ιστοσελίδα χρειάζεται ένα blog το οποίο πρέπει να ανανεώνετε τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα για να αυξηθεί η επισκεψιμότητα της.
Το ενημερωμένο περιεχόμενο είναι ο καλύτερος τρόπος για να κάνετε εμφανή την παρουσία σας στις μηχανές αναζήτησης αλλά και στον κόσμο, στο κοινό σας και στους υποψήφιους πελάτες σας.
Η πιο απλή μορφή παραγωγής περιεχομένου είναι η διατήρηση και η ανανέωση ενός blog. To blog μπορεί να έχει επαγγελματικό ή προσωπικό ύφος και θα πρέπει να παραπέμπει τους αναγνώστες σας σε κάποια επιθυμητή ενέργεια που θέλετε να κάνουν διαβάζοντας το.
Γιατί το blog είναι σημαντικό για τη Google
Ο αλγόριθμος της Google που αποτελείται από περισσότερους από 200 παράγοντες SEO, λαμβάνει υπόψιν του το φρέσκο και ποιοτικό περιεχόμενο καθώς και το πόσο συχνά ανανεώνετε.
Μια ιστοσελίδα, για παράδειγμα ένα μικρό εταιρικό site, ίσως να μην έχει και πολύ μεγάλα περιθώρια για αλλαγές γιατί πιθανώς να μην συμβαίνει και τίποτα ιδιαίτερο. Το ίδιο πράγμα μπορεί να συμβαίνει και σε ένα μικρό e-shop, όπου τα προϊόντα εάν δεν είναι εποχικά ίσως να παραμένουν τα ίδια για περισσότερο από 6 μήνες.
Η έλλειψη ανανέωσης της ιστοσελίδας σας είναι το φιλί θανάτου για την ηλεκτρονική σας επιχείρηση. Ακόμα και η ποιο μικρές αλλαγές ή η πιο μικρή προσθήκη περιεχομένου σε μια παλιά σελίδα του site σας θεωρείτε από τις μηχανές αναζήτησης ως θετικό σήμα ότι το site σας είναι ζωντανό.
Τα σχόλια στις σελίδες και στα άρθρα λαμβάνονται και αυτά ως σήματα ανανέωσης περιεχομένου από τις μηχανές αναζήτησης. Θα πρέπει να φροντίζουμε να κάνουμε εύκολο στον χρήστη την προσθήκη σχολίων και να την ενθαρρύνουμε αντί να τα κλείνουμε για να αποφύγουμε τη φασαρία του spam και της έγκρισης όλων των σχολίων, αρνητικών, αληθινών ή spam.
Όπως ένα like ή share στο facebook λαμβάνετε και αυτό ως σήμα από τιςμηχανές αναζήτησης, έτσι και τα σχόλια ταξινομούνται γιατί αποτελούν την πιο φρέσκια πηγή περιεχομένου σε μια ιστοσελίδα.
Γιατί δεν ανανεώνουμε τα blog μας
Μετά από πολύ κόπο αφού έχουμε με το ζόρι ολοκληρώσει την ιστοσελίδα μας και έχουμε υπερβεί τον εαυτό μας για να αφομοιώσουμε όλη αυτήν την τεχνολογία, περιμένουμε κουρασμένοι να χτυπήσει το τηλέφωνο από τον πρώτο πελάτη ή να λάβουμε μια παραγγελία από το ίντερνετ.
Οι μέρες περνάνε και δεν γίνεται τίποτα. Έτσι αρχίζουμε να έχουμε αμφιβολίες για το SEO μας ( και τον προγραμματιστή που μας έφτιαξε την ιστοσελίδα ) και αρχίζουμε να ψάχνουμε στη Google τις υποτιθέμενες λέξεις κλειδιά που έχουμε βάλει.
Το νεογέννητο site ή ηλεκτρονικό μας κατάστημα δεν εμφανίζεται πουθενά και τότε μας λούζει κρύος ιδρώτας.
Αρχικά θα πρέπει να χαλαρώσουμε και να αρχίσουμε σιγά σιγά να ασχολούμαστε με το blog μας και την ανανέωση της ιστοσελίδας μας σε εβδομαδιαία τουλάχιστον βάση και να μην τα φορτώνουμε όλα στον κόκορα.
Επειδή κουραστήκατε να φτιάξετε την ιστοσελίδα σας στην αρχή, δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να την ανανεώνεται.
Οι βασικότεροι λόγοι που οδηγούν σε κάποιον επαγγελματία στο να εγκαταλείψει το site του είναι οι παρακάτω:
1. Η άγνοια του γεγονότος ότι η Google δουλεύει με το νέο περιεχόμενο
Άμα δεν είναι ο τομέας σας το ίντερνετ και το SEO, τότε ελάχιστοι από εσάς γνωρίζετε ότι η Google όπως και όλες οι μηχανές αναζήτησης βασίζεται στο περιεχόμενο για να σας επιστρέψει τα πιο σημαντικά και πιο σχετικά sites στις αναζητήσεις σας.
Οι ιστοσελίδες με τακτική ανανέωση είναι αυτές που θεωρούνται ως πιο σημαντικές και πιο αξιόπιστες από τα δεκάδες χιλιάδες παρατημένα sites.
2. Η μη κατανόηση της ανάγκης για συστηματική ανανέωση του περιεχόμενο
Άμα λοιπόν δεν καταλάβουμε ότι η ιστοσελίδα είναι ένα παράθυρο επικοινωνίας με τον κόσμο, τότε δεν θα δημιουργήσουμε ένα ημερολόγιο τακτικών δημοσιεύσεων και δεν θα προγραμματίσουμε κάθε εβδομάδα ή και πιο συχνά την δημιουργία ενός νέου άρθρου.
3. Συνήθως άλλα θέματα είναι πιο επείγοντα από το να γράφουμε άρθρα στο ίντερνετ
Η καθημερινότητα και η έλλειψη εστίασης μπορεί να μας απομακρύνει από τον αρχικό μας στόχο. Μπορεί οι ίδιοι να μην προλαβαίνουμε να τα κάνουμε όλα, όμως μπορούμε να αναθέσουμε σε κάποιον άλλον να το κάνει αυτό για μας.
Μπορεί να είναι ένας εσωτερικός στην επιχείρησης ή ένας εξωτερικός συνεργάτης που είναι επαγγελματίας στο είδος του.
4. Ο μέσος άνθρωπος δεν μπορεί να γράψει
Είναι γεγονός ότι το γράψιμο άρθρων για το μάρκετινγκ στο ίντερνετ απαιτεί κάποιες σχετικές δεξιότητες.
Αν το γράψιμο δεν είναι το δυνατό σας σημείο και δεν έχετε και χρόνο να ασχοληθείτε για να μάθετε να γράφετε για το ίντερνετ (copywriting), ίσως θα ήτανε καλύτερα να αναθέσετε αυτή τη δραστηριότητα σε κάποιον επαγγελματία του χώρου, σε κάποιον υπάλληλο ή συνάδελφο.
5. Η έλλειψη τεχνικών γνώσεων για την ανανέωση της ιστοσελίδας
Η συγγραφή άρθρων στο blog μας δεν είναι πυρηνική φυσική, αλλά είναι μια δεξιότητα που σήμερα μαθαίνετε σχετικά εύκολα. Τα συστήματα διαχείρισης των ιστοσελίδων έχουν απλοποιηθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια με σκοπό να δώσουν τη δυνατότητα στον μέσο χρήστη του ίντερνετ να ανανεώσει την ιστοσελίδα του, να αλλάξει φωτογραφίες και να γράψει ένα κείμενο ή μια νέα προσφορά για την επιχείρηση του.
Όμως, όπως και κάθε τι νέο, έτσι και το blogging θέλει τον χρόνο του. Με καθημερινή εξάσκηση θα φτάσετε σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο γνώσεων για να χειριστείτε μόνοι σας την ιστοσελίδα ή το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
Τα οφέλη της παραγωγής περιεχομένου στο blog
Σε ένα προηγούμενο άρθρο είχα αναφερθεί στη δημιουργία όχι ενός, αλλά πολλών blogs που θα σας ανεβάσουν στο SEO και στην Google και θα αποτελέσουν τον πυρήνα του δικού σας blogging network.
Οικονομική και Άμεση Επικοινωνία με τον κόσμο σας
Η συγγραφή άρθρων στην ιστοσελίδας σας είναι ένα παράθυρο επικοινωνίας με τον κόσμο και την αγορά στόχος σας. Θα μπορέσετε έτσι να γίνεται γνωστοί και να έλξετε όλο και περισσότερους νέους υποψήφιους πελάτες
Επίσης μέσα από ένα blog οι θα μπορείτε να ενημερώνετε το κοινό σας με εταιρικά νέα, νέα προϊόντα και γενικά με περιεχόμενο που θα προωθεί τις υπηρεσίες σας.
Διείσδυση σε νέες αγορές
Η διείσδυση σε νέες αγορές είναι το όνειρο κάθε επιχείρησης και κάθε επαγγελματία. Αυτό το όνειρο γίνεται ανάγκη όταν διανύουμε περιόδους οικονομικής κρίσης όπως τώρα.
Με το ίντερνετ θα μπορέσετε να αποκτήσετε πρόσβαση σε νέες αγορές όπως άλλων πόλεων ή του εξωτερικού.
Το κόστος εισόδου σε απομακρυσμένες αγορές είναι πολλές φορές απαγορευτικό, ενώ με ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και ένα blog θα μπορέσετε με το ελάχιστο κόστος να βρείτε νέους πελάτες που δεν τους φτάνατε πριν.
Αύξηση πωλήσεων
Η δημιουργία ενός δελτίου τύπου, ενός email marketing ή ενός άρθρου που θα βοηθάει τον επισκέπτη να βρει αυτό που θέλει θα σας βοηθήσει να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.
Επίσης, δίνεται η δυνατότητα να σας γνωρίσουν οι πελάτες σας και να βελτιώσετε την εικόνα σας.
Γιατί αποτυχαίνει το copywriting;
Το copywriting είναι η τέχνη του να γράφεις εκπληκτικά άρθρα και είναι ένα σημαντικό εργαλείο πωλήσεων στο ίντερνετ.
Τα κείμενα στην ιστοσελίδα σας παίζουν καταλυτικό ρόλο στο να σας βρουν οι μηχανές αναζήτησης. Οι μηχανές αναζήτησης δεν υπάρχει περίπτωση να σας βρουν με κάποια συγκεκριμένη λέξη κλειδί εάν δεν την έχετε συμπεριλάβει μέσα στα κείμενα της ιστοσελίδας σας.
Η συγγραφή των κειμένων ή των διαφημιστικών φυλλαδίων είναι επαγγελματική δουλειά και ενέχει μέσα της ψυχολογία, μάρκετινγκ και τέχνη!
Πάρα πολλές μεγάλες εταιρείες προσλαμβάνουν ειδικά διαφημιστικά γραφεία για να γράψουν τα κείμενα και το περιεχόμενο των ιστοσελίδων τους και τα χρυσοπληρώνουν.
Το copywriting στο εξωτερικό θεωρείτε ως μια πολύ μεγάλη τέχνη και οι επαγγελματίες copywriters πληρώνονται αδρά για μερικές σελίδες κείμενων.
Ωστόσο, μερικές φορές το ίδιο το copywriting αποτυγχάνει παταγωδώς ειδικά όταν σε αυτό εισέρχεται το κομμάτι του SEO.
To SEO και η δημιουργία περιεχομένου για το ίντερνετ και τις μηχανές αναζήτησης δεν είναι εντελώς ίδια με το να γράφω σε χαρτί.
Η σημερινή γενιά θα μάθει να γράφει στο ίντερνετ και για το ίντερνετ και θα εγκαταλείψει την παραδοσιακή παρωχημένη συγγραφή εκθέσεων στο χαρτί.
Ο λόγος όμως ή οι λόγοι που το copywriting αποτυγχάνει είναι οι παρακάτω:
- Λάθος αγορά στόχος ή μη σχετικό κείμενο με την αγορά στόχο
- Έλλειψη κατεύθυνσης του χρήστη μέσα από τα κείμενα
- Έλλειψη σωστής μορφοποίησης για το SEO, έλλειψη κεφαλίδων και λέξεων κλειδιών κτλ.