Η πανδημία έχει αναγκάσει τους καταναλωτές να βάλουν περισσότερο τις διαδικτυακές αγορές στη ζωή τους και πυροδότησε αλλαγές οι οποίες θα μείνουν και στη μεταcovid εποχή.
Ο COVID-19 άλλαξε για πάντα τις διαδικτυακές αγορές, σύμφωνα με στατιστική έρευνα, με τίτλο «COVID-19 and E-commerce», περίπου 4.000 καταναλωτών από εννέα χώρες.
Μετά την πανδημία, οι περισσότεροι καταναλωτές της έρευνας πραγματοποιούν αγορές στο internet πιο συχνά και χρησιμοποιούν περισσότερο από πριν το internet για ειδήσεις και πληροφορίες σχετικά με την υγεία και ψυχαγωγία.
Οι καταναλωτές στις χώρες με πιο ανεπτυγμένη οικονομία έχουν κάνει και τη μεγαλύτερη μετατόπιση στις διαδικτυακές αγορές,
«Η πανδημία COVID-19 έχει επιταχύνει τη μετάβαση προς έναν πιο ψηφιακό κόσμο. Τα ποσοστά χρήσης των eshop και των διαδικτυακών υπηρεσιών θα μείνουν καθώς η παγκόσμια οικονομία αρχίζει να ανακάμπτει», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της UNCTAD Mukhisa Kituyi.
Η αύξηση των διαδικτυακών αγορών παγκοσμίως λόγο του COVID-19 είναι μια από τις λίγες ευκαιρίες που προσφέρει η χρονική περίοδος που διανύουμε στις επιχειρήσεις.
Η έρευνα δείχνει ότι οι διαδικτυακές αγορές έχουν αυξηθεί στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων.
Οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι είναι τα ηλεκτρονικά είδη, η κηπουρική, τα φαρμακευτικά προϊόντα, η εκπαίδευση, οι αγορές επίπλων, οικιακών προϊόντων και καλλυντικών.
Ο τομέας του τουρισμού και των ταξιδιών υπέστη τη μεγαλύτερη πτώση, με τις μέσες δαπάνες ανά αγοραστή στο διαδίκτυο να μειώνονται κατά 75%.
«Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι διαδικτυακές καταναλωτικές συνήθειες έχουν αλλάξει σημαντικά, με το μεγαλύτερο ποσοστό χρηστών του Διαδικτύου να αγοράζει τα βασικά προϊόντα, όπως τρόφιμα, καλλυντικά και φάρμακα», δήλωσε η Αλεξάντρ Μπαρμπόσα, διευθυντής του Περιφερειακού Κέντρου Μελετών για την Ανάπτυξη της Κοινωνίας της Πληροφορίας (Cetic.br) στο Βραζιλιάνικο Κέντρο Πληροφοριών Δικτύου (NIC.br).
Η έρευνα διαπίστωσε ότι η μεγαλύτερη αύξηση στην χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου παρατηρήθηκε στις γυναίκες και στα άτομα με τριτοβάθμια εκπαίδευση. Άτομα ηλικίας 35 έως 54 ανέφεραν μεγαλύτερη αύξηση σε σύγκριση με τους νεότερους μιας και οι νεότερες ηλικίες έκαναν ήδη χρήση των eshop για τις αγορές τους σε μεγάλο ποσοστό.
«Οι εταιρείες που θα βάλουν το ηλεκτρονικό εμπόριο στο επίκεντρο των επιχειρηματικών τους στρατηγικών είναι προετοιμασμένες για την εποχή μετά τον COVID-19», δήλωσε η Yomi Kastro, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Inveon. «Υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία για βιομηχανίες, όπως τα καταναλωτικά αγαθά και τα φαρμακευτικά προϊόντα που κινούνται γρήγορα και ανοδικά».
«Στον κόσμο μετά τον COVID-19, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου θα διαταράξει τα εθνικά και διεθνή πλαίσια λιανικής», δήλωσε ο Carlo Terreni, Πρόεδρος της NetComm Suisse eCommerce Association. «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι υπεύθυνοι πρέπει να διευκολύνουν τη χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου μεταξύ των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας και να προσελκύσουν επενδύσεις».
Οι γίγαντες του internet γίνονται ισχυρότεροι
Σύμφωνα με την έρευνα, οι πιο HOT εφαρμογές είναι το WhatsApp, το Instagram και το Facebook Messenger, οι οποίες είναι όλες του Facebook.
Ωστόσο, οι ομάδες Zoom και Microsoft επωφελήθηκαν επίσης από τις αυξήσεις στη χρήση εφαρμογών βιντεοκλήσεων σε χώρους εργασίας.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι αλλαγές στις διαδικτυακές δραστηριότητες είναι πιθανό να ξεπεράσουν την πανδημία καθώς οι περισσότεροι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν να ψωνίζουν στο διαδίκτυο.