September 2, 2015 WebTarget

Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ A/B TESTING – ΜΗΝ ΣΤΑΜΑΤΑΣ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΖΕΙΣ

Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ A/B TESTING – ΜΗΝ ΣΤΑΜΑΤΑΣ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΖΕΙΣ

Αυτό είχε πει πριν 50 χρόνια ο David Ogilvy, ο κατά κοινή ομολογία ο πατέρας της διαφήμισης.

Ήταν αλήθεια τότε, είναι αλήθεια ακόμα και σήμερα και μάλιστα περισσότερο από ποτέ.

Οι δοκιμές και οι αντίστοιχες επεμβάσεις πρέπει να είναι αναπόσπαστο κομμάτι κάθε online marketing στρατηγικής. Ιδίως σήμερα που έχουμε την τεχνολογία και τη δυνατότητα να τεστάρουμε τα πάντα και να βελτιώνουμε συνεχώς την απόδοση της καμπάνιας μας.

Τις πιο πολλές φορές αναφερόμαστε σε αυτή τη διαδικασία με τον όρο A/B Testing.

 

Ποια είναι η λογική του A/B Testing;

Η λογική του A/B Testing είναι να ελέγξουμε δύο ή περισσότερες εκδοχές από κάτι και να επιλέξουμε αυτήν που επιστρέφει το καλύτερο αποτέλεσμα. Μετά πρέπει να κάνουμε το ίδιο ξανά και ξανά ελέγχοντας διάφορες παραμέτρους και προσεγγίσεις.

Για να γίνει σωστά, πρέπει να υπάρξει μία υπόθεση “Τι θα γινόταν αν…“, να καταλήξετε στις παραλλαγές, να αποφασίσετε ποιος είναι ο στόχος και πως θα μετρήσετε τα αποτελέσματα για να καθορίσετε την επιτυχία.

 

Τι πρέπει να ελέγξω και να τεστάρω

Από το ίδιο την ιστοσελίδα μέχρι τις landing pages, τις διαφημίσεις στην Google και στο Facebook, τα email που στέλνετε κλπ, όλα πρέπει να είναι μέρος μιας λογικής test, μέτρηση, ανάλυση, προσαρμογή.

Με λίγα λόγια μπορείτε να τεστάρετε τα πάντα και τα παρακάτω είναι 3 ιδέες για να αρχίσετε άμεσα το A/B Testing.

1. Αποστολή Newsletter – Email Marketing 

To email marketing, όταν γίνεται σωστά, έχει σημαντικά αποτελέσματα. Φυσικά, αυτό συμβαίνει όταν οι παραλήπτες ανοίγουν το email σας και κάνουν αυτό που θέλετε, π.χ. να επισκεφτούν το website σας, ή να κάνουν κλικ σε κάποια προσφορά.

Σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα το email έχει το υψηλότερο conversion rate. Υψηλότερο ακόμα κι από το search traffic.

Για να βελτιώνετε συνεχώς τις email marketing καμπάνιες σας πρέπει να δοκιμάζετε διαφορετικές εκδοχές σε διάφορα στοιχεία του email, όπως:

  • Θέμα του email (subject)
  • Φωτογραφίες
  • Χρώματα και τίτλους στα διάφορα call-to-action
  • Ώρες και ημέρες αποστολής

A/B Testing στο Email Marketing και την αποστολή newsletter

Η φωτογραφία είναι από καμπάνια που στείλαμε σε περίπου 10,000 παραλήπτες, στην οποία δοκιμάσαμε δύο διαφορετικές εκδοχές του θέματος για να δούμε ποιο θέμα κάνει τους παραλήπτες να ανοίξουν το email.

Το test έγινε στο 10% της λίστας, δηλαδή σε περίπου 1,000 άτομα. Οι παραλήπτες τυχαία έλαβαν το email με το θέμα Α ή το θέμα Β. Από την αρχή το θέμα Β οδηγούσε σε περισσότερα opens και μάλιστα όσο περνούσε η ώρα η διαφορά από το θέμα Α αυξανόταν.

Οπότε με την ολοκλήρωση του test, το υπόλοιπο 90% των παραληπτών έλαβε το email με το Β θέμα.

2. Διαφήμιση PPC (Google AdWords, Facebook Ads)

Αν δεν κάνετε A/B testing στις PPC καμπάνιες σας, είτε είναι διαφήμιση στο Google, είτε στο Facebook ή οπουδήποτε αλλού, χάνετε λεφτά. Τόσο απλά. Ή μάλλον, πετάτε λεφτά.

Μερικά σημεία από τα οποία μπορείτε να αρχίσετε τις δοκιμές:

  • Τίτλοι και κείμενα των διαφημίσεων
  • Φωτογραφίες (όπου υπάρχουν)
  • Κείμενα και design σε διαφημιστικά banner
  • Bids
  • Landing pages

Διαφήμιση στο Google - Optimization

Στο παράδειγμα της φωτογραφίας δοκιμάζουμε 5 διαφορετικούς τίτλους και κείμενα στις διαφημίσεις. Το ad group είναι πολύ στοχευμένο με exact match σε επιλεγμένα keywords που ήδη έχουμε δει ότι οδηγούν σε πωλήσεις.

Ο σκοπός είναι να ανακαλύψουμε ποια διαφήμιση κερδίζει τα περισσότερα clicks και ποια οδηγεί σε περισσότερες πωλήσεις.

Το ίδιο μπορεί να γίνει και στο Facebook ή οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα χρησιμοποιούμε για διαφήμιση και marketing.

3. Landing Pages

Οι σελίδες που ονομάζουμε landing pages, δηλαδή τις σελίδες στις οποίες στέλνουμε επισκέπτες αφού κάνουν κλικ σε κάποια διαφήμιση ή προσφορά ή call-to-action buttons κ.α.

Οι σελίδες αυτές πρέπει να έχουν έναν και μοναδικό σκοπό. Το conversion. Είτε αυτό σημαίνει ο επισκέπτες να συμπληρώσει μια φόρμα, να πάρει τηλέφωνο, να αγοράσει κάτι, να γραφτεί στο newletter ή άλλο κάποιο άλλο στόχο που μπορεί να έχετε.

Η απόδοση των landing pages μπορεί να καταστρέψει μια καμπάνια και να χαθούν πολλά χρήματα. Φανταστείτε να δίνετε λεφτά σε διαφημίσεις και άλλες ενέργειες για να φέρνετε επισκέπτες σε μια σελίδα που δεν είναι ικανή να τους μετατρέψει σε πελάτες ή έχει πολύ χαμηλό conversion rate.

Είναι σαν να δίνετε χρήματα για να φέρετε πελάτες σε ένα φυσικό κατάστημα και όταν έρχεται ο κόσμος να βρίσκει ένα βρώμικο ή παρατημένο μαγαζί που δεν ανταποκρίνεται σε αυτά που περίμενε ή έχει έναν πωλητή που τον διώχνει.

Γι’ αυτό έχει μεγάλη σημασία το landing page optimization.

Μερικά από τα στοιχεία που ελέγχουμε ή πρόκειται να ελέγξουμε είναι:

  • Οι τίτλοι
  • Το χρώμα στο background της φόρμας
  • Το χρώμα στο κουμπί Αποστολή
  • Το κείμενο στο κουμπί Αποστολή
  • Η φωτογραφία
  • Το βασικό μενού. Μήπως αν το αφαιρέσουμε τελείως, θα έχουμε αύξηση του convversion rate;

Ο στόχος είναι να μετρήσουμε και να ανακαλύψουμε ποιος συνδυασμός των παραπάνω οδηγεί σε αύξηση του ποσοστού των επισκεπτών που συμπληρώνουν τη φόρμα.

 

Τεχνολογία

Για να πραγματοποιηθούν οι διάφορες δοκιμές και να μετρηθούν τα αποτελέσματά τους χρησιμοποιούμε σύγχρονα εργαλεία και τεχνολογίες που κάνουν το A/B Testing εύκολο και χωρίς την ανάγκη προγραμματιστικών επεμβάσεων και εξόδων.

Πρέπει να σεβαστείτε τα χρήματα που ξοδεύετε σε marketing και διαφημιστικές ενέργειες, να απαιτείτε τη μεγαλύτερη δυνατή επιστροφή στην επένδυσή σας και να βασίζεστε σε μετρήσεις και data ώστε να γνωρίζετε τι αποδίδει και τι όχι και τελικά να παίρνετε τις σωστές αποφάσεις.

 

Tagged: , , , ,
WCAG
  • Zoom in Regular Zoom out